ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
«Σε μια χώρα που δοκιμάζεται πολλαπλά και σε μια αγορά που αναζητά εναγωνίως διεξόδους, οι επιχειρήσεις οφείλουν να αξιοποιήσουν καλύτερα το πολύτιμο κεφάλαιο που λέγεται Γυναίκες. Πρέπει λοιπόν οι Διοικήσεις των εταιρειών να εκσυγχρονίσουν την κουλτούρα τους και να θεσπίσουν προγράμματα που θα αναπτύξουν το γυναικείο ταλέντο και θα το εξελίξουν στην κορυφή της ιεραρχίας.
Το ότι μία στις Πέντε εταιρείες διοικείται από Γυναίκα (4670 εταιρείες σε σύνολο 22.500 που δημοσίευσαν ισολογισμό για το 2012, ήτοι 21% που αυξήθηκε από το 19% του 2011) είναι μία ένδειξη ότι οι Γυναίκες σιγά-σιγά καθιερώνονται στις επιχειρήσεις.
Το γεγονός όμως ότι οι εταιρείες που διοικούνται από Γυναίκες είναι κυρίως μικρομεσαίες (π.χ. 30% στις ΕΠΕ), ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις μεγάλες εταιρείες (πάνω από 50 εκατ. τζίρο και 250 εργαζομένους) είναι μόλις 9% και ότι το 81% των γυναικών που διοικούν εταιρείες έχουν κάποια μετοχική σχέση, που σημαίνει ότι οι γυναίκες-στελέχη CEOs είναι αισθητά λιγότερες, είναι στοιχεία που δείχνουν πόση ακόμα δουλειά χρειάζεται να γίνει απ’ όλους μας.
Είναι εντυπωσιακά επίσης τα ευρήματά μας, ότι οι εταιρείες με Γυναίκες επικεφαλής έχουν καλύτερα αποτελέσματα κερδοφορίας αφού στο σύνολο των 22.500 εταιρειών οι Γυναίκες πέτυχαν περιθώριο EBITDA 10.6% έναντι 6.5% του συνόλου και ότι από τις 500 πιο κερδοφόρες εταιρείες, το 11% διοικούνται από Γυναίκες, που πέτυχαν περιθώριο EBITDA 18.8% έναντι 10.5% του συνόλου. Ακόμα είναι αξιοπρόσεκτο ότι από τις Γυναίκες CEOs του Δείγματος, το 40% είναι κάτοχοι Μεταπτυχιακού, 53% εργάζονται πάνω από 50 ώρες την εβδομάδα και περισσότερες από 87% τοποθετούν την καριέρα πολύ ψηλά στις προτεραιότητές τους.
Τα πιο πάνω ευρήματα είναι μια ισχυρή ένδειξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων που έχουν οι γυναίκες στελέχη. Παρά τα πλεονεκτήματα όμως αυτά των Γυναικών, παρατηρούνται σημαντικές δυσκολίες στην ανέλιξή τους, οι περισσότερες εκ των οποίων προέρχονται από την επιφυλακτική στάση και την προκατάληψη πολλών εταιρειών.
Η πραγματικότητα αυτή αν και βελτιώνεται, πρέπει να ανατραπεί με πιο ίσως ρηξικέλευθα μέτρα. Αρκετές πρωτοπόρες πολυεθνικές εταιρείες υλοποιούν προγράμματα προώθησης των γυναικών στις υψηλές θέσεις ιεραρχίας τους. Το παράδειγμα δε αυτό είναι απαραίτητο να ακολουθήσουν όλες οι μεγάλου και μεσαίου μεγέθους ελληνικές εταιρείες, μέσα από θεσμοποιημένες και συνεπείς δράσεις οι οποίες θα έχουν τις ευλογίες και τη δέσμευση του CEO. Ήλθε λοιπόν η ώρα να σπάσουμε την «Γυάλινη Οροφή» που εμποδίζει τις Γυναίκες να φθάσουν στην κορυφή των Επιχειρήσεων !»
Πηγή: ICAP